کد خبر: ۲۵۸۲۱
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۸
در گفتگو با نبض فناوری؛

نرم‌افزار‌های پژوهشیار و استادیار هوشمندسازی می‌شود| طرح تنظیم‌گری فضای مجازی نباید اختلال در شبکه اینترنت ایجاد کند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گروه داده ورز پیوند، گفت: برای سال آینده هوشمندسازی نرم‌افزار‌های پژوهشیار و استادیار در دستور کار شرکت است.

محسن نیازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گروه داده ورز پیوند، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه به صورت ویژه روی نرم‌افزار‌های کلیدی فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: این شرکت با رویکرد دانش‌بنیان و با هدف تولید نرم‌افزار‌های ملی در حوزه‌های مدیریت جامع سازمان، اتوماسیون‌های اداری، سامانه‌های دانشگاهی و سامانه‌های هوشمند مکانیابی و مدیریت پژوهشی فعالیت خود را شروع کرده است.

وی از طراحی نرم‌افزار پژوهشیار در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت روز افزون فن آوری اطلاعات و نیاز به حضور سیستم‌های مدیریتی مبتنی بر وب، سیستم جامع مدیریت اطلاعات و فرایند‌های پژوهشی (پژوهشیار) طراحی و پیاده سازی شد. این سیستم با تمرکز بر نیاز‌های فضای علمی و پژوهشی روز دنیا طراحی شده و برای تسهیل فرآیند تحقیقات علمی در اختیار دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور قرار گرفت. سامانه پژوهشیار یک سامانه مدیریتی است که کلیه فرآیند‌های علمی و پژوهشی را به صورت کاملا الکترونیکی انجام داده و همه فرایند‌ها به صورت یکپارچه و در یک محیط کاملا مبتنی بر وب و با ساختار سلسله مراتبی اجرا می‌شود. هدف از طراحی این سیستم، مکانیزه کردن واحد پژوهشی در دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی است.

نیازی ادامه داد: همچنین نرم‌افزار استادیار نیز طراحی شده است که با استفاده از آن سیستم‌های آموزشی آنلاین و جلسات و کارگاه‌های آنلاین را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این نرم‌افزار‌ها چند سالی است که کاربردی شده است به عنوان مثال نرم‌افزار استادیار در قوه قضائیه، دانشگاه اصفهان به صورت وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد و نرم‌افزار پژوهشیار نیز در کل دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، تهران، اصفهان، شیراز، ارومیه و خیلی از دانشگاه‌های کشور از این محصول استفاده می‌کنند. سامانه پژوهشیار برای مدیریت سیستم پژوهشی، مدیریت پایان‌نامه‌ها و مقالات و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار‌ها کاملا به صورت بومی طراحی شده است.

نیازی خاطرنشان کرد: برای سال آینده هوشمندسازی نرم‌افزار‌ها را در دستور کار شرکت است. به عنوان مثال در بحث مشابه‌یابی پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی بغیر از محتوا که مشابهت یابی می‌کند. بهینه کردن و امنیت سیستم نیز در دست اجراست.

وی گفت: اگر طرح تنظیم‌گری فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات به صورت اصولی و فرایند‌هایی اجرایی شود به طور حتم به نفع کشور خواهد بود؛ چرا که این فرایند‌ها در برخی از کشور‌ها نیز اجرا می‌شود. اینکه ما جلوی حملات سایبری را بگیریم بسیار مفید خواهد بود، ولی یکسری محدودیت‌ها و اختلالات در طی اجرایی کردن فرایند‌ها ایجاد می‌شود که نباید اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی